Обавештење за наставнике 14.3.2021.
Поштовани наставници,
У петак , 12.3.2021. године прослеђен вам је допис МПНТР који се односи на прелазак ученика старијих разреда ( од 5. до 8. разр.) на онлајн наставу и то од понедељка, 15.3.2021. године. У складу са упутством школа је у обавези да ближе уреди начин планирања , организовања и остваривања образовно – васпитног рада путем наставе на даљину , уз важећи распоред часова , у складу са оперативним планом. Школа је у обавези да измени ОП рада школе и да измењени план достави школској управи на сагласност( план израђује Педагошки колегијум , стручни сарадници школе и тим за обезбеђивање квалитета рада и развој установе ) Пре израде ОП рада школе потребно је :
-прикупити податке од одељењских старешина о броју ученика који немају могућност праћења онлајн наставе
– прикупити податке о броју наставника који немају техничких могућности
Реализација образовно – васпитног рада путем наставе на даљину подразумева следеће :
- Планирање и реализација часова редовне и других облика наставе у реалном времену према важећем распореду часова путем платформе Teams ( трајање часова 45 минута)
- Успостављање других канала комуникације за ученике који немају техничких могућности за учење путем Тeams –a. ( e-mail, вибер групе , СМС поруке , припремање и достављање штампаног наставног материјала , упућивање ученика на праћење часова путем Јавног медијског сервиса )
- Коришћење савремене информационо- комуникационе технологије
- Обезбеђивање остваривања прописаних циљева , исхода и стандарда постигнућа
- Оцењивање ученика
- Психо- социјална подршка ученицима и родитељима од стране одељењских старешина , предметних наставника и стручних сарадника школе
- Праћење квалитета наставе ( инструктивно – педагошки надзор , саветодавна помоћ) од стране стручних сарадника и директора школе
- Планирање и реализација часова редовне наставе и других облика наставе у реалном времену према важећем распореду часова путем платформе Теамс
– Наставом на даљину у наредном периоду оствариваће се Посебан програм који је прописало МП и то по важећем распореду часова и по динамици трајања часова од 45 минута , поштујући петоминутне паузе и велики одмор. Дакле, часови се реализују у реалном времену. Потребно је да наставници редовно евидентирају одсутне ученике. Уколико поједини ученици из техничких , или неких других разлога ( болест , итд.) не могу да приступе Тимс платформи у предвиђено време , потребно је да о томе обавесте своје одељењске старешине који ће у договору са предметним наставником изнаћи решење како би ученик надокнадио пропуштено . Сви предметни наставници, као и одељењске старешине у есДневнику водиће евиденцију о присуству ученика часовима.
- Успостављање других канала комуникације за ученике који немају техничких могућности за учење путем Тeams –a. ( e-mail, вибер групе , СМС поруке , припремање и достављање штампаног наставног материјала , упућивање ученика на праћење часова путем Јавног медијског сервиса )
Ученицима који немају техничких могућности за праћење онлајн часова достављаће се наставни материјал у штампаној форми . Потребно је да одељењске старешине направе списак ученика којима ће се наставни материјал достављати у штампаној форми, или путем неког другог начина комуникације. Такође , у договору са одељењским старешинама ученици ће биће упућени на праћење часова путем Јавног медијског сервиса РТС и платформе РТС Планета.
3.Коришћење савремене информационо- комуникационе технологије
Приликом учења на даљину потребно је да наставници користе савремене ИКТ –е у складу са својим знањима из те области . У неким случајевима коришћење појединих алата у настави не изискује посебна стручна знања из области информатике. У настави је потребно користити бесплатне веб алате , Power Point презентације ( укључујући и видео презентације ), коришћење youtube , facebook-a , блога, као и наменских алата за проверу знања и остало. Коришћење наведеног треба да буде безбедно и контролисано како би процес учења био успешан.
У сврху самовредновања рада наставника , а и школе спроводиће се анкете и за ученике и за наставнике.
4.Обезбеђивање остваривања прописаних циљева , исхода и стандарда постигнућа
Како би ученици схватили смисао активности на часу и како би могли да усмере своје напоре да те активности реализују и да напредују ка циљу потребно им је на одговарајући начин саопштити шта су циљеви часа и шта се од њих на одређеном часу очекује да науче. Такође , ученицима је потребно дати повратну информацију колико су били успешни и на чему је потребно да раде више.
5.Оцењивање ученика
У току наставе на даљину наставник ће редовно пратити и оцењивати постигнућа ученика путем формативног-описног оцењивања ( ангажовање ученика , израда домаћих задатака , задатака у оквиру пројектне наставе, писање есеја , рад у оквиру групе и друге активности) и сумативног ( бројчаног оцењивања) , а у складу са прописима којима се уређује оцењивање ученика. Такође, постигнућа ученика као и оцењивање дужан је да прати и одељењски старешина ученика. У наредној седмици неће бити физичких долазака ученика и наставника у школу ради оцењивања. Приликом оцењивања потребно је да наставник инсистира на битним садржајима и активностима , односно на онима који су кључни за остваривање исхода учења. Наставник је самосталан у планирању оцењивања , па у складу са тим одлучује да ли ће се и писмени задаци планирани за наредни период реализовати путем наставе на даљину.
6.Психо- социјална подршка ученицима и родитељима од стране одељењских старешина , предметних наставника и стручних сарадника школе
Школа је дужна да у условима пандемије корона вируса пружа ученицима и родитељима ученика психо – социјалну подршку у смислу постављања едукативних материјала у холу школе , на сајту , путем платформе за учење , као и у виду разговора са психологом школе , пружање савета итд.
7.Праћење квалитета наставе ( инструктивно – педагошки надзор , саветодавна помоћ) од стране стручних сарадника и директора школе
Праћење квалитета наставе биће обезбеђено инструктивно – педагошким надзором стручних сарадника и директора школе који су у обавези да прате часове на платформи Тимс , а након тога да на основу посећеног часа напишу извештај о истом . У току трајања претходне онлајн наставе стручни сарадници школе су израдили чек листу за праћење часа , уз помоћ које извештавају наставника о квалитету посећеног часа и упознају га са мерама које је потребно предузети како би се отклонили уочени недостаци и како би се квалитет наставе подигао на виши ниво.
Из свега претходно наведеног издвајају се следеће обавезе :
ОБАВЕЗЕ ОДЕЉЕЊСКИХ СТАРЕШИНА
- Прикупити податке о броју ученика који не могу да прате онлајн наставу и којима је потребна техничка подршка, или успостављање другог начина комуникације ( Рок за достављање података психологу школе Јелени Шкодрић је уторак , 16. март до 17 часова)
- Редовно пратити присуство ученика на часовима током онлајн наставе
- Редовна комуникација са родитељима и ученицима
- Редовно вођење евиденције у есДневнику и праћење вођења евиденције у есДневнику од стране предметних наставника ( захтевати од предметних наставника благовремен и тачан унос прописане евиденције)
- Обезбеђивање канала комуникације са ученицима који немају техничких могућности за праћење часова путем Тимса као и обезбеђивање комуникације са родитељима ( имејл , редовно достављање штампаног наставног материјала ученицима којима је то потребно, упућивање на Јавни медијски сервис итд. )
- Часове одељењског старешине поред планираних тема ИСКОРИСТИТИ ЗА психо – социјалну подршку ученицима као и подсећање ученика на мере заштите од covid-19 и у кућним условима
ОБАВЕЗА СВИХ ПРЕДМЕТНИХ НАСТАВНИКА
– укључивање на Тимс платформу у реалном времену , по важећем распореду часова у трајању од 45 минута.
– подизање мотивације ученика за учење на даљину
-Дневне припреме за часове правити у електронској форми
-планиране писмене и контролне задатке по могућству не одлагати ( по процени наставника ; није обавезно)
– на платформи ученицима ОБАВЕЗНО представити поштовање договореног начина рада , поштовање рокова , омогућити безбедност на платформи ( не тражити од ученика слање видео записа/ фотографија где се они виде, како би се спречила злоупотреба у виртуелном простору)
– ОБАВЕЗНО евидентирати одсуство ученика са онлајн часа како би сваки одељењски старешина имао увид у то колико ученици прате онлајн наставу и који су разлози одсуства ( евиденција као и у редовним условима ). Из тог разлога потребна је интензивна комуникација између предметних наставника и одељењских старешина
– коришћење информационо – комуникационе технологије
-БЛАГОВРЕМЕНО израдити штампане наставне материјале ученицима који не могу да прате учење путем платформе
ВАЖНО И ОБАВЕЗНО!!!
Прва страна штампаног наставног материјала треба да садржи следеће податке :
Школска година ; датум достављања штампаног материјала ; Име и презиме наставника ; Наставни предмет ; Наставна јединица ; Име и презиме ученика ; разред и одељење.
-обезбедити индивидуализовани приступ ученицима и водити рачуна о њиховом укупном задужењу на дневном и недељном нивоу
– уколико се врши онлајн провера знања најавити је 2 дана раније као и најавити које градиво провера обухвата
-одлагање израде провере знања код ученика из оправданих разлога
-писмене провере најавити пет дана раније
– сваку оцену ученику је потребно ОБАВЕЗНО образложити
– Уколико неки ученици из техничких ( оправданих ) разлога у одређено време не буду у могућности да приступе онлајн часу потребно је да наставници таквим ученицима у току дана поставе материјал и дају рокове за израду задатака.
– оцењивање изводити у складу са Правилником о оцењивању
Директор школе и стручни сарадници су у обавези да :
- Анализирају техничке могућности ученика на основу достављених података одељењских старешина ; анализирају техничке могућности наставника за реализацију онлајн наставе
- Прате наставу и остваре приступ виртуелним учионицама , часовима наставе на даљину и врше инструктивно – педагошки надзор , односно пружају саветодавну подршку наставницима у циљу подизања квалитета наставе
Уколико у току онлајн наставе буде нових информација сви наставници ће бити благовремено о томе обавештени.
Директор школе
Снежана Мићовић