Оцене некада нису прави показатељ могућности ученика, а посебно није довољно сазнати их увидом у документацију. Разговор са наставницима и децом је кључан да би се открила даровитост, спознала реална слика о способностима ђака и предупредила непријатна изненађења попут бежања са часова и сукоба са вршњацима.

Деца су суштина нашег живота. Као родитељи за нашу децу прижељкујемо само успех, љубав и срећу. Али некада, то се не оставри управо због наших грашака као родитеља. Ако не желите да ваше дете пати од депресије, напада беса и ниског самопоуздања, немојте правити следећих пет гешака.

  1. Игнорисање дететових осећања
    Ако је ваше дете тужно, љуто или уплашено, а ви га задиркујете, понижавате и не схватате озбиљно, самим тим му говорите да је оно што осећа погрешно. Ваша деца морају да знају да их ви безусловно волите.
  2. Недоследна правила
    Ако никада не причате о томе шта тачно очекујете од свог детета, оно неће знати како да се понаша. Ако један дан кажете да је нешто добро, па следећи да је то исто лоше, јако ћете збуните ваше дете.
  3. Умањујете вредност другог родитеља
    Ако никада пред дететом не показујете љубав или наклоност према свом партнеру, одрашће, а неће знати како треба да изгледа права љубав и осећања. Ако се стално свађате са партнером, створићете код детета осећај напетости и страха.
  4. Кажњавате независност
    Када кажњавамо дете зато што одраста и стиче сопствено мишљење о стварима, чинимо да се осећају кривима због својих потреба и жеља.
  5. Мешате се у везе ваше деце
    Ако се мешате у све изборе и односе које имају ваша деца, од оних са професорима до оних са пријатељима, то им говори да мислите да су незрели и неспособни и да не верујете да могу да донесу правилне животне одлуке.
    Стабилан однос између породице и учитеља и је веома значајан и важно је да се потрудимо да линија комуникације између родитеља и учитеља увек буде отворена, јер је то најбољи начин да родитељ сазна шта се дешава када је дете у школи. Чак и кратки разговори могу да изграде односе пуне поверења између родитеља и учитеља. Родитељ би требало да информише учитеља о позитивним променама или о проблемима на које би требало да обрате пажњу. Групни састанци, родитељски састанци и други социјални догађаји, представљају велику помоћ у креирању узајамног односа у коме породица и школа раде заједно.